Wierts Merkstrategie & Webdesign

Wierts BV Merkstrategie en Webdesign

Het belang van een onderscheidende merkidentiteit

Uitgevoerde werkzaamheden:

Merkstrategie, inclusief workshop, ontwikkelen en ontwerpen van nieuwe slogan, webdesign en -development

Wie ben je en waar sta je voor; het belang van een onderscheidende merkidentiteit

Of het nu gaat om ketensamenwerking in grootschalige verduurzamingsprojecten, 24/7 vastgoedservice of kleinschalige renovaties, de vakmensen van Wierts maken altijd het verschil. Puur vakmanschap, korte lijnen en betrokken mensen met een grote passie voor het vak én de mens zijn de grootste kracht van Wierts.

 

Wierts is sinds jaar en dag een écht Landgraafs familiebedrijf. Opgericht in 1963 heeft Wierts zich altijd gericht op vakmanschap en kwaliteit. In de werkzaamheden, maar ook in de bedrijfsvoering. Zo heeft Wierts zich van klein lokaal bouwbedrijf kunnen door ontwikkelen naar een middelgroot bedrijf met een hecht team van 78 vakmensen uit alle disciplines rondom verbouw, renovatie en onderhoud. Hiermee heeft Wierts alle specialismen in huis en kan zo in de rol van allround bouw- en kennispartner blijven groeien. Samen met haar opdrachtgevers staat Wierts altijd garant voor een goed resultaat.

Klanten aantrekken met kwaliteit en vakmanschap

Het was de wens van Wierts om het hoge niveau van vakmanschap en kwaliteit in te zetten om de juiste nieuwe opdrachtgevers aan te trekken, zoals bijvoorbeeld projectontwikkelaars, woningcorporaties, vastgoedinvesteerders en verzekeringsmaatschappijen. Om deze doelgroepen te bereiken en aan te trekken, adviseerden wij om de merkidentiteit van WIerts door te ontwikkelen door middel van een drietal aanpassingen:

Hoe ontstaat een slogan nou precies?

Komen tot de kern van je zaak: wie ben je? Wat doe je? En hoe doe je wat je doet? En waarom?

De antwoorden op deze vragen vormden ons strategische startpunt voor het ontwikkelen van een nieuwe slogan voor Wierts. Aan de hand van marktonderzoek en het geven van een merkidentiteit workshop op de locatie van Wierts hebben we bovenstaande vragen kunnen invullen. Door dicht bij de kern van het bedrijf WIerts en haar mensen te blijven, zijn wij uiteindelijk samen tot de volgende slogan gekomen: Veelzijdig in vakmanschap.

 

Hiermee communiceren we de vele diensten en mogelijkheden, plus uiten we het hoge niveau van kwaliteit en vakmanschap op alle vlakken dat Wierts biedt aan haar opdrachtgevers.

Vakkundig

Meedenkend en oplossingsgericht

Duurzaam

Proactief

Verantwoordelijk

Partner

Kernwaarden als leidende draad voor interne communicatie en werkwijze

Tijdens de merkidentiteit workshop hebben we ook de missie, visie en kernwaarden van Wierts opnieuw vormgegeven in tekst en beeld.

Het benoemen van kernwaarden maakt het mogelijk om op kort en krachtige wijze te communiceren waar het bedrijf voor staat en welke karaktertrekken sprekend zijn voor de bedrijfscultuur. Zo laat Wierts zien wie zij zijn en weten werkzoekenden meteen of zij qua karakter en werkwijze goed zouden passen binnen dit bedrijf.

Vanuit je eigen unieke identiteit je verhaal vertellen

De nieuwe slogan en kernwaarden vormen dan ook de basis voor de nieuwe teksten die wij voor de nieuwe website geschreven hebben. Hierin laten we op verschillende wijzen de meerwaarde van Wierts als bouwpartner zien en kunnen we op authentieke wijze de bedrijfscultuur terug laten komen op de website. Dit in combinatie met de foto’s van de eigen mensen van Wierts aan het werk, maakt dat de nieuwe website écht inzicht geeft in het bedrijf, haar diensten en mensen.

Alle communicatie begint bij een goed gesprek!

Adres

Havikweg 3, 6374 AZ Landgraaf

Telefoon

+31 (0)45 531 22 73

E-mail

info@hamerslandgraaf.nl
Volg ons!