Verpleeghuis Bergweide; Al 25 jaar uniek in belevingsgerichte zorg
Uitgevoerde werkzaamheden:
Ontwerpen van een jubileum logo voor 25 jaar Bergweide dat toegepast moest worden in verschillende huisstijl onderdelen, zoals briefpapier en uitnodigingen voor evenementen in het jubileumjaar, roll-up banners, vlaggen en stickers.
Daarnaast hebben wij interviews gedaan met de grondleggers van Bergweide, de directie, meerdere jubilarissen en cliënten die wij in tekst en ontwerp verwerkt hebben tot een speciaal jubileum magazine.
Het uitgangspunt van de Bergweide visie op zorg is al sinds 25 jaar de mens zelf: het bieden van belevingsgerichte en dus persoonsgerichte zorg. Door goed te kijken naar de wensen en behoeften van de mens, levert Bergweide zoveel mogelijk zorg op maat. Dit begint allemaal bij het faciliteren van een aangename en aangepaste woonomgeving met een prettig en welkom woonklimaat, uiteraard in combinatie met kwalitatief goede zorg. Maar in Verpleeghuis Bergweide gaat de zorg nog veel verder. Bij zorg denken zij namelijk niet enkel aan lichamelijke en medische zorg, maar juist ook aan de geestelijke en spirituele verzorging van de bewoners en cliënten. Dit maakt Verpleeghuis Bergweide uniek in zijn soort.
In 2020 vierde Verpleeghuis Bergweide haar 25-jarig bestaan, wat uiteraard gevierd én getoond mocht worden. Tijdens het jubileumsjaar waren er verschillende evenementen georganiseerd, waaronder een heilige mis, inclusief bezoek van de bisschop en een speciale viering voor jubilarissen. Om het 25-jarig bestaan bekend te maken, werd er een speciaal jubileum logo ontwikkeld, dat op alle communicatie rondom de evenementen toegepast kon worden.
Het jubileum logo moest naadloos aansluiten op de bestaande huisstijl, maar uiteraard wel opvallen. Om een goed gevoel te krijgen voor de cultuur en de sfeer binnen Verpleeghuis Bergweide zijn wij een aantal keren op locatie een kijkje komen nemen om inspiratie op te doen. Binnen het verpleeghuis bevond zich een centrale ruimte waarin bewoners en cliënten vaak samenkomen. Deze ruimte had een zeer opvallend glas in lood raam, wat de inspiratie heeft gevormd voor het jubileum logo. Het glas in lood werd zo de achtergrond waarmee we een uniek en herkenbaar jubileum logo hebben vormgegeven. Van dit logo is ook een variant zonder achtergrond gecreëerd, voor gebruik in klein formaat. Het glas in lood motief is daarna de rode draad in alle communicatie geworden, zoals bijvoorbeeld in de uitnodigingskaarten en roll-up banners.
De rijke historie, de unieke visie op zorg en de vele verhalen van Verpleeghuis Bergweide boden voldoende inhoud om een speciaal jubileum magazine mee te vullen, waarmee we terugblikken op 25 jaar Verpleeghuis Bergweide. Voor dit magazine hebben we verschillende bewoners en cliënten geïnterviewd over hoe zij de zorg binnen Bergweide ervaren. Ook hebben we de oorspronkelijke grondleggers van Verpleeghuis Bergweide geïnterviewd om inzicht te krijgen in het ontstaan van deze unieke visie op zorg en het verpleeghuis zelf. We spraken met medewerkers, zorgprofessionals, directieleden en verschillende jubilarissen die sinds dag één met hart en ziel voor de bewoners en cliënten van Bergweide zorgen. Al hun verhalen zijn opgenomen in het speciale jubileum magazine. Klik op de afbeelding of button om het magazine te bekijken.
Adres
Telefoon