Rockpanel Product Campagnes

Rockpanel Product Campagnes

Uitgevoerde werkzaamheden:

Communicatiestrategie, bedenken creatieve waardeproposities, vormgeving en productie van campagne visuals, sample mappen, brochures, landingspagina’s en social mediacampagnes

Over deze opdrachtgever:

Rockpanel is een onderdeel van de ROCKWOOL Groep, een wereldleider op het gebied van steenwoloplossingen. Rockpanel produceert plaatmateriaal dat wordt toegepast in geventileerde constructies, zoals gevelbekleding, dakranden en boeiboorden.

 

Al meer dan 80 jaar verrijkt de ROCKWOOL Groep het leven van iedereen die met onze oplossingen in aanraking komt. Met steen, één van de ruimst beschikbare natuurlijke materialen ter wereld, zijn zij in staat een groot aantal belangrijke hedendaagse en toekomstige uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en duurzame ontwikkeling aan te gaan.

Zoeken naar een nieuwe manier om klanten te bereiken

Tijdens de pandemie moest Rockpanel, net als veel andere bedrijven, op zoek naar nieuwe manieren om hun producten bij de juiste doelgroepen onder de aandacht te kunnen brengen. Normaal gezien zou Rockpanel hun producten presenteren op verschillende grote bouwbeurzen in Europa, maar nu deze beurzen allemaal wegens COVID niet doorgingen, moest er gezocht worden naar nieuwe oplossingen om de verschillende productlijnen te promoten en communiceren. Tegelijkertijd was er de wens om de communicatie rondom de productlijnen creatiever en meer onderscheidend te maken, om zo boven de concurrentie uit te steken. Voor de nieuwe strategie rondom de productcampagnes, inclusief het uitvoeren van de verschillende communicatietechnieken hebben zij ons in de arm genomen.

Creatieve campagnestrategie

Het startpunt voor de nieuwe creatieve campagnestrategie was onderzoek. Onderzoek naar de identiteit van Rockpanel zelf, de merkpersoonlijkheid en natuurlijk de te communiceren producten. Daarnaast deden wij onderzoek naar de gewenste te bereiken doelgroepen. Waar zijn zij online en offline te vinden en hoe kunnen wij hen door middel van slimme en aantrekkelijke communicatieoplossingen bereiken? Ook keken wij uitgebreid naar de directe concurrenten van Rockpanel om te zien hoe zij hun producten communiceren naar de markt.

 

Met al deze informatie konden wij een nieuwe communicatiestrategie creëren die voornamelijk gericht was op uiten van het onderscheidend vermogen van Rockpanel en haar productlijnen, met daarin duurzaamheid, gebruiksgemak en vrijheid in architectonisch design als grootste voordelen.  

Iedere productlijn een eigen creatieve campagne

Elk van de productlijnen van Rockpanel heeft zijn eigen unieke identiteit, welke wij versterkt hebben door voor elke campagne een eigen slogan en creatieve visuals te creëren. Deze visuals zijn grotendeels gebaseerd op bestaande architectuur projecten, waarbij de met Rockpanel materiaal beklede gevels zorgen voor een unieke uitstraling. Tegelijkertijd is het voor de doelgroepen van Rockpanel, architecten, bouw- en installatiebedrijven ook heel belangrijk dat het product voldoet aan alle veiligheids- en brandveiligheidsregels en dat het gemakkelijk en snel te bewerken en te monteren is. Dit bespaart de opdrachtgevers veel tijd en dus kosten bij het installeren van de gevelpanelen.

Communicatie uitingen die aankomen

Vanuit de communicatiestrategie zijn wij gaan kijken naar manieren om het product rechtstreeks naar potentiele klanten te kunnen sturen. Hiervoor hebben wij voor elke productlijn een eigen sample map ontwikkeld, waarin productsamples en de productlijn brochure geplaatst kunnen worden. Deze sample mappen zijn op een liggend A4 formaat gemaakt, zodat ze gemakkelijk te versturen zijn via post en gewoon door de brievenbus rechtstreeks naar de klant gestuurd kunnen worden. Door middel van online campagnes op LinkedIn, Facebook en Instagram, ondersteund door onze visuals en video’s, heeft Rockpanel de juiste doelgroepen kunnen bereiken, waarbij de sample mappen gratis opgevraagd kunnen worden. Deze methode bleek heel succesvol te zijn, waardoor ondanks de COVID-crisis het marktaandeel van Rockpanel vergroot kon worden.

Voor de Rockpanel productcampagnes verzorgden wij o.a. de volgende uitingen:

Alle communicatie begint bij een goed gesprek!

Adres

Havikweg 3, 6374 AZ Landgraaf

Telefoon

+31 (0)45 531 22 73

E-mail

info@hamerslandgraaf.nl
Volg ons!