Echocentrum Het Lichtpunt Merkidentiteit
Een nieuwe identiteit wordt geboren
Uitgevoerde werkzaamheden:
Vormgeving en productie van nieuwe merkidentiteit en huisstijl onderdelen
Echocentrum Het Lichtpunt, gevestigd in Nuth, is al meer dan vijftien jaar gespecialiseerd in de professionele 20 weken echo. Inmiddels wordt een groot deel van alle Limburgse 20 weken echo’s bij Echocentrum Het Lichtpunt uitgevoerd.
Mensen kiezen voor Echocentrum Het Lichtpunt vanwege de hoogwaardige echoapparatuur en jarenlange expertise. Maar misschien nog veel belangrijker: mensen kiezen voor de combinatie van gekwalificeerde echoscopisten én een persoonlijke benadering.
Echocentrum Het Lichtpunt staat al jaren hoog aangeschreven in de regio als dé plek om voor de eerste keer je ongeboren kindje te ontmoeten door middel van een professionele 20 weken echo. Echocentrum Het Lichtpunt heeft daarin een grote naamsbekendheid vergaard en staat bekend om de persoonlijke aanpak, ongedwongen sfeer en een goede kwaliteit van diensten.
Na 15 jaar met de bestaande huisstijl gewerkt te hebben, vond men de identiteit niet goed meer passen bij de onderneming en haar medewerkers en bovendien niet meer aansluiten op het mooie monumentale pand waarin Echocentrum Het Lichtpunt zich nu bevindt. De nieuwe identiteit moest de kwaliteit en het onderscheidend vermogen sterker gaan uitdragen. Qua stijl moest de nieuwe identiteit modern zijn, met een klassiek tintje, om zo beter aan te sluiten bij de werkomgeving en het bedrijfspand.
Het logo is het belangrijkste onderdeel van een merkidentiteit; het moet de onderneming laten opvallen, herkenning creëren en memorabel zijn. Wij gingen de uitdaging aan en creëerden een geheel nieuw logo dat moest voldoen aan de stijlwensen van de klant en dat in één oogopslag duidelijk maakt wat het Echocentrum doet, waarbij het tegelijkertijd de juiste sfeer uitstraalt van persoonlijk contact in een ongedwongen, niet-klinische omgeving. Dit logo spreekt voor zich!
Het logo is de basis van de merkidentiteit. Vanuit dit beeldmerk halen we kleur-, stijl- en vormelementen die van alle losse onderdelen binnen de huisstijl één geheel maken.
Voor Echocentrum Het Lichtpunt ontwierpen we een volledige huisstijl, inclusief briefpapier, visitekaartjes, enveloppen en overige communicatie uitingen zoals cadeaubonnen, presentatieschermen, fotomapjes voor de echo’s en een mooie drieluik brochure.
Adres
Telefoon