Adriaens Installatiebedrijf Merkidentiteit
Merkvernieuwing met impact
Uitgevoerde werkzaamheden:
Ontwerpen nieuwe merkidentiteit, huisstijl drukwerk en autobelettering
Adriaens BV, opgericht in 1991, is een veelzijdig installatiebedrijf en een bekend gezicht in Landgraaf en omgeving. De logo en huisstijl onderdelen stamden ook uit 1991 en na tientallen jaren gebruik was het bedrijf nu toe aan een modernisering. De bestaande huisstijl was namelijk niet zeer geschikt of flexibel genoeg voor online gebruik. Met oog op online vernieuwing en op het aantrekken van nieuwe medewerkers, werd in 2019 besloten om het merk Adriaens opnieuw te ontwikkelen, waarbij extra gelet is op het flexibel kunnen inzetten van de huisstijl in offline én online uitingen. Een andere voorwaarde voor de nieuwe merkidentiteit was ook dat het beeldmerk duidelijk liet zien wat de hoofdactiviteiten van Adriaens waren, namelijk de installatietechniek.
De nieuwe visuele identiteit moest opvallen, passen bij het karakter en de cultuur van het bedrijf, de juiste doelgroepen aanspreken én de gewenste positionering hiermee versterken.
Als kickoff voor de nieuwe merkidentiteit zijn wij rond de tafel gaan zitten met de directie en medewerkers van Adriaens, om samen te bepalen wat hun wensen waren voor de nieuwe merkidentiteit. Dit gaf ons veel unieke inzichten en aanknopingspunten waar onze creatieve vormgevers mee aan de slag konden.
Het nieuwe logo combineert de letter A met een abstracte vlam en druppel vorm. Dit is een visuele vertaling van de hoofdactiviteiten van Adriaens Installatietechniek en vormt samen een onderscheidende en herkenbare merkidentiteit, die vervolgens verder vertaald werd naar huisstijl drukwerk zoals briefpapier, visitekaartjes en opdrachtblokken. Ook de bedrijfskleding en werkbussen kregen een complete facelift met de nieuwe merkidentiteit.
Adres
Telefoon