(G)roeien naar een duurzame toekomst
In de huidige wereld is communicatie een constante factor. Met deze overvloed aan informatie je boodschap op de juiste manier bij je doelgroep krijgen is een specialistisch vak. Ons vak! Welkom in de wereld van Hamers.
Lees hier het artikel en interview van Rémy Hamers uit Hét Ondernemersbelang, 3e Editie.
“Terugkijkend lijkt het een vanzelfsprekende verandering”, zegt Rémy Hamers, directeur-eigenaar van Hamers Grafische Communicatie in Landgraaf.
“Onze drukkerij transformeren heeft veel extra inzet gevergd. Of eigenlijk: vergt nog steeds veel inzet, want het is een continu proces.
Ik ben trots op mijn medewerkers die als het ware dag en nacht klaarstaan voor onze klanten en tevens meebouwen aan de toekomst van ons bedrijf. We spreken onze klanten dagelijks; daardoor houden we feeling met de markt en weten we dat er mooie kansen liggen voor een duurzame toekomst.”
Ken je klant
“Onze klanten vragen ons steeds vaker of wij ook andere grafische producties voor ze willen verzorgen”, vervolgt Rémy.
“Een logische vraag. Kijk, als je met je klant bezig bent met laten we zeggen een nieuwe brochure-lijn, dan is het toch een logische vraag of je ook een vertaalslag kunt maken naar een website? Op basis van dezelfde huisstijl, dezelfde beelden en teksten kom je sneller tot een goede website die bijdraagt aan de marketing- en communicatiedoelstellingen van je klant.
Niet dat je alles klakkeloos kopieert, maar het vertrekpunt is hetzelfde. We kennen de klant, zijn markt, zijn uitdagingen. Alleen daarom al kunnen we veel sneller schakelen, los van alle content die we toch al in huis hebben.”
Full Service
“Omdat we voelden dat er een enorme kans lag in het nog verder verbreden van ons producten- en dienstenaanbod, hebben we daar serieus werk van gemaakt. Zowel door te investeren in nieuwe productiemethodes als in bijscholen en aantrekken van personeel.
Resultaat? Creatie, ontwerp, print, druk, signing, web – en appdesign, film & fotografie; Hamers heeft nu alle disciplines in huis om klanten over de volle breedte te ontzorgen. Dat is onze meerwaarde. Klanten zien ons daarom steeds vaker als hun reclamebureau, maar dan met een betaalbaar kostenplaatje, omdat we zowel creatie als productie echt in eigen huis hebben.”
Duurzaam sinds 1930
Met deze nieuwe propositie houdt Hamers volop vertrouwen in een gezonde toekomst.
“Ook dat is duurzaamheid”, aldus Rémy.
“We hebben met deze transitie niet alleen meer oog voor duurzame productiemethodes, maar ook voor duurzame klantrelaties. Daardoor houden we een duurzaam bedrijf met een gezonde toekomst. Of de 4e generatie daar een rol in krijgt? Dat mogen ze echt zelf weten, zoals ik destijds ook. We zullen zien.”