10 Januari 2020
Echocentrum het Lichtpunt staat al jaren hoog aangeschreven in de regio als dé plek om voor de eerste keer je ongeboren kindje te ontmoeten door middel van een professionele 20 weken echo. Echocentrum het Lichtpunt heeft daarin een grote naamsbekendheid vergaard en staat bekend om de persoonlijke aanpak, ongedwongen sfeer en een goede kwaliteit van diensten.
Na 15 jaar met de bestaande huisstijl gewerkt te hebben, vond men de identiteit niet goed meer passen bij de onderneming en medewerkers en bovendien niet aansluiten op het mooie monumentale pand waarin Echocentrum het Lichtpunt zich nu bevindt. De nieuwe identiteit moet de kwaliteit en het onderscheidend vermogen sterker uitdragen. Qua stijl moet de nieuwe identiteit modern zijn, met een klassiek tintje, om zo beter aan te sluiten bij de werkomgeving en het pand.
Geleverde diensten: logo concept & design
Het logo is het belangrijkste onderdeel van een merkidentiteit; het moet de onderneming laten opvallen, herkenning creëren en memorabel zijn, zodat de onderneming opgeslagen wordt in het hoofd van de ontvanger.
Wij gingen de uitdaging aan en creëerden een geheel nieuw logo dat moest voldoen aan de stijlwensen van de klant en dat in één oogopslag duidelijk maakt wat het Echocentrum doet, waarbij het tegelijkertijd de juiste sfeer uitstraalt van persoonlijk contact in een ongedwongen, niet-klinische omgeving. Dit logo spreekt voor zich!
Geleverde diensten: logo design, huisstijl ontwikkeling, design & drukwerk
Het logo is dé basis van de merkidentiteit. Vanuit dit beeldmerk halen we kleur-, stijl- en vormelementen die van alle losse onderdelen binnen de huisstijl één geheel maken.
Voor Echocentrum het Lichtpunt creëerden we een volledige huisstijl, inclusief briefpapier, visitekaartjes en enveloppen en overige communicatie uitingen zoals cadeaubonnen, presentatieschermen, fotomapjes voor de echo’s en een mooie drieluik brochure.
Geleverde diensten: grafische vormgeving, design, drukwerk